FAQ – Vaak gestelde vragen over self-storage

Om u nog beter van dienst te zijn en uw online bezoek zo aangenaam mogelijk te maken, vindt u hieronder een lijst van vragen die onze adviseurs regelmatig te horen krijgen. Vindt u geen antwoord op de vraag waarmee u zit?

Geen probleem! Stuur ons uw vraag via het online contactformulier of bel een van onze opslagspecialisten op het nummer 0800 12 680.


Hoe werkt een LOKABOX?

Een 100% Belgische opslagoplossing voor particulieren en bedrijven. U beheert uw opbergruimte volledig autonoom en heeft 7/7 toegang.

  1. Bepaal wat u precies wilt opslaan.
  2. Maak een inschatting van het volume: gebruik onze rekentool om de grootte van uw box te bepalen.
  3. Onderteken het contract: maak een afspraak met uw adviseur via het online contactformulier of telefonisch op 0800 12 680.
  4. Verpakken en opslaan: heeft u de sleutels van uw LOKABOX? Dan hoeft u alleen nog uw spullen in te pakken en naar uw opslagruimte te brengen!

Beschikbare afmetingen

We hebben ruimtes in alle maten, gaande van het type ‘lockers tot erg grote opbergplaatsen. Om uw afmetingen te kiezen, is het belangrijk in te schatten hoeveel u nodig heeft. Bereken het juiste volume met onze rekentool en kies een box van 1 tot 100m².

De meeste van onze opslagruimtes zijn 3 meter hoog. Daarom is het belangrijk uw spullen optimaal in de box te schikken. Wij geven u graag enkele tips om uw opbergruimte goed te benutten.


Toegankelijkheid & openingsuren

Zodra u uw contract ondertekent, heeft u onmiddellijk toegang tot uw box, met een geheime code en de sleutel van uw persoonlijke vergrendelingssysteem. U bent de enige die hierover beschikt. U kunt dit systeem aankopen in uw LOKABOX-centrum.

Wanneer u merkt dat u uw sleutel kwijt bent of uw toegangscode bent vergeten, neemt u zo snel mogelijk contact op met een medewerker van uw LOKABOX-centrum. U kunt ook rechtstreeks naar uw LOKABOX-centrum gaan; vergeet dan uw identiteitskaart niet!

Uw box is toegankelijk van 6.00 tot 22.00 uur, op alle kalenderdagen, zondagen en feestdagen inbegrepen.

De recepties van onze vestigingen zijn alle weekdagen open van 10.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 18.30 uur; op zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur. Heeft u vragen? Kom naar een van onze LOKABOX-centra of bel ons op 0800 12 680.

In de laadzone van elk LOKABOX-centrum staan plateau- en palletwagens ter uwer beschikking. Hiermee kunt u uw spullen meteen naar uw opbergplaats vervoeren. Om uw spullen tijdens het transport te beschermen, kunt u verhuismateriaal aankopen in een van onze LOKABOX-shops.


Veiligheid

Privacy staat centraal in ons beveiligingssysteem. Daarom stellen we alles in het werk opdat u op beide oren kunt slapen. Uw toegangscode is vertrouwelijk en uniek. U bent de enige die toegang heeft tot uw ruimte.

Ja. LOKABOX beschikt over een modern camerabewakingssysteem dat 24/24 alles registreert. Bovendien patrouilleren veiligheidsagenten van groep G4S op elk van onze sites.

Neen. Uw vergrendelingssysteem is strikt persoonlijk. De drie unieke sleutels worden bij ondertekening van het contract aan u overhandigd. Wij raden u aan deze goed bij te houden.


Contract & Stopzetting

Wij vragen een geldige identiteitskaart. Daarnaast vragen we u uw eerste factuur alvast te betalen. Zodra u het contract heeft ondertekend, krijgt u toegang tot uw persoonlijke box.

Neen. Bij LOKABOX is er waarborg, noch dossierkosten.

Neen. Bij LOKABOX betaalt u NOOIT dossierkosten.

Bij LOKABOX ondertekent u een contract van minstens 1 maand (behalve onze contracten voor “exclusieve aanbiedingen”*), dat stilzwijgend oneindig wordt verlengd.

Is uw box leeg? Dan volstaat het om tijdens de openingsuren langs de receptie te gaan om uw contract te beëindigen.

Ja, voor uw gemoedsrust moeten alle opgeslagen bezittingen worden verzekerd. Als u hiervoor geen specifieke dekking heeft, kunnen wij u een flexibele formule aanbevelen voor de duur van uw contract.


Betaling & facturen

  1. Voor uw eigen gemak kunt u uw facturen betalen via automatische opdracht. Op die manier bent u altijd in orde. Onze adviseur zal u deze optie voorstellen bij de ondertekening van uw contract.
  2. Kom naar ons centrum en betaal cash, met kredietkaart of Bancontact.
  3. Betaal elke termijn via overschrijving, met de factuur die u per post of e-mail ontvangt.

Wij aanvaarden betalingen in cash, met Maestro / Bancontact, Visa en Mastercard